Κανονισμός

Κανόνες σχολείου

Πως συμπεριφέρομαι στο σχολείο

  • Δεν περιμένω τις συμβουλές και πιέσεις των γονέων και δασκάλων, ούτε τις συνέπειες των πράξεων μου για να καταλάβω τι πρέπει να κάνω κάθε μέρα στο σχολείο.
  • Ανεβαίνω και κατεβαίνω προσεκτικά τις σκάλες ακολουθώντας τη δεξιά πλευρά.
  • Προσέχω πολύ την ομαδική άνοδο και κάθοδο στη σκάλα, μετά τα διαλείμματα και στο σχόλασμα, ακολουθώντας το δάσκαλό μου ή τη δασκάλα μου.
  • Κρατώ την τσάντα μου προσέχοντας τους συμμαθητές μου δίπλα, να τους διευκολύνω και να μην προκαλέσω ατύχημα.
  • Περπατώ ήρεμα στους διαδρόμους, μπαίνω στην τάξη μου και κάθομαι στο θρανίο μου αμέσως.
  • Τακτοποιώ τα πράγματα και βγάζω ό,τι είναι απαραίτητο για το κάθε μάθημα. Προσέχω να μην ενοχλώ το διπλανό μου.
  • Φέρνω πάντα τα βιβλία και τα τετράδιά μου στο μάθημα.
  • Στην τάξη κατά την ώρα του μαθήματος δεν τρώω, δεν μασάω τσίχλα. Φροντίζω να ικανοποιώ τις ανάγκες μου στο διάλειμμα, ώστε να μη διακόπτω το μάθημα.
  • Εάν υπάρχει ανάγκη να βγω από την τάξη μου, επιστρέφω γρήγορα και δεν περιφέρομαι άσκοπα στους χώρους του Σχολείου ή του προαυλίου.
  • Όταν απουσιάζει ο δάσκαλός και δεν τον αναπληρώνει άλλος δάσκαλος, μοιράζομαι στην τάξη που έχει ορίσει ο δάσκαλος της τάξης μου, χωρίς να φέρνω αντίρρηση.
  • Φροντίζω η τάξη μου να είναι χώρος καθαρός και πολιτισμένος. Συνεργάζομαι με τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου για να υπάρχει ηρεμία στην τάξη. Έτσι θα μπορέσω να μάθω και να δημιουργήσω.
  • Το σχολείο μου είναι σαν το σπίτι μου και πρέπει να το διατηρώ καθαρό και περιποιημένο.
  • Προσέχω να μην προκαλώ καταστροφές στο κτίριο και τα αντικείμενα των αιθουσών και του προαυλίου. Δεν γράφω στα θρανία, τις καρέκλες και τους τοίχους.
  • Η αίθουσα διδασκαλίας είναι χώρος εργασίας και αποφεύγω τα τρεξίματα, τις φωνές και τα παιχνίδια, προσέχοντας τη σωματική ακεραιότητα τη δική μου και των συμμαθητών μου.
  • Δεν αλλάζω θέση, ούτε μετακινώ τα θρανία, χωρίς την έγκριση του δασκάλου ή της δασκάλας μου.
  • Όταν μετακινούμαι από την τάξη μου σε άλλη αίθουσα διδασκαλίας (π.χ. εργαστήρι πληροφορικής, αίθουσα εκδηλώσεων, εργαστήρι Φυσικών Επιστημών) μαζεύω τα πράγματά μου. Την αίθουσα που χρησιμοποίησα, μετά το τέλος του μαθήματος την αφήνω τακτοποιημένη και καθαρή.
  • Συμπεριφέρομαι σωστά στους συμμαθητές μου, τους μαθητές των μικρότερων και μεγαλύτερων τάξεων και τους δασκάλους.
  • Σε περίπτωση που έχω κάποιο πρόβλημα απευθύνομαι στο δάσκαλο ή δασκάλα της τάξης μου.
  • Στο διάλειμμα εάν δημιουργηθεί κάποιο επεισόδιο ή παρεξήγηση με άλλους μαθητές προσπαθώ να τα αντιμετωπίσω με διάλογο και ειρηνικό τρόπο. Εάν το πρόβλημα δε λυθεί απευθύνομαι σε ένα από τους εφημερεύοντες δασκάλους.
  • Όταν χτυπάει το κουδούνι για μέσα, σταματώ το παιχνίδι και συντάσσομαι στο χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα μου, περιμένοντας να μου δώσει εντολή ο δάσκαλος ή η δασκάλα μου να ανέβω στην τάξη ή να κάνω Γυμναστική στο προαύλιο του Σχολείου.
  • Εάν θέλω να ψωνίσω στο κυλικείο περιμένω ήρεμα τη σειρά μου, αποφεύγοντας τα σπρωξίματα.
  • Στο Σχολείο και στις εκδρομές έχω μαζί μου τα απολύτως απαραίτητα. Δεν επιτρέπεται να φέρνω αντικείμενα αξίας, πολλά χρήματα (παρά μόνο όσα χρειάζονται για να ψωνίσω στο κυλικείο), κανενός είδους ηλεκτρονικά παιχνίδια, συσκευές, κινητά τηλέφωνα, παιχνιδομηχανές.
Συμπεριφορά προς το/υς συμμαθητές

Συμπεριφορά προς τους συμμαθητές

  • Οι μαθητές πρέπει να σέβονται τη γνώμη και την ιδιαίτερη προσωπικότητα των άλλων. Δεν κάνουν ειρωνικά σχόλια, κακόβουλη ή προσβλητική κριτική.
  • Η χωρίς άδεια χρήση ή καταστροφή προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών τους είναι σοβαρά παραπτώματα και τιμωρούνται αυστηρά, ακόμη και αν γίνονται ως παιχνίδι.
  • Οι λεκτικές προσβολές, οι βρισιές και, πολύ περισσότερο, η σωματική βία κατά των συμμαθητών είναι απαράδεκτες πράξεις, που επηρεάζουν πολύ τον χαρακτηρισμό της διαγωγής.
  • Το ίδιο απαράδεκτες πράξεις θεωρούνται και η διάδοση φημών, ο αποκλεισμός συμμαθητή από ομαδικές εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωση αυτών.

 

Δεν επιτρέπεται:

  • Να χτυπάμε, να κλωτσάμε, να σπρώχνουμε, να προκαλούμε πόνο ή τραυματισμό.
  • Να λέμε στους άλλους να μην κάνουν έναν συμμαθητή μας παρέα.
  • Να ακολουθούμε έναν συμμαθητή, ή να τον κοιτάζουμε επίμονα και απειλητικά, ή να λέμε άσχημα πράγματα για έναν συμμαθητή πίσω από την πλάτη του.
  • Να κρύβουμε, να λερώνουμε, να κλέβουμε ή να καταστρέφουμε πράγματα κάποιου συμμαθητή μας.
  • Να απειλούμε έναν συμμαθητή μας να μας φέρει χρήματα ή να μας δώσει πράγματα.
  • Να κοροϊδεύουμε, ή να λέμε προσβλητικά/υποτιμητικά σχόλια,  για τη φυλή την καταγωγή, την οικογένεια την οικονομική κατάσταση, το ντύσιμο, ή την εμφάνιση κάποιου.
  • Να βρίζουμε, να ειρωνευόμαστε, να κάνουμε χειρονομίες, να γράφουμε άσχημα πράγματα για έναν συμμαθητή.
  • Να αγγίζουμε έναν συμμαθητή μας με τρόπο που του είναι δυσάρεστος.
  • Να στέλνουμε προσβλητικά μηνύματα, είτε με σημειώματα μέσα στην τάξη, είτε με email, ή στο κινητό, ή στο διαδίκτυο.
  • Να βγάζουμε φωτογραφίες ή βίντεο με το κινητό και να τα δείχνουμε στους άλλους, ή να τα αναρτούμε στο διαδίκτυο.
  • Να λέμε ψέματα, να απειλούμε έναν συμμαθητή μας ότι αν καταδώσει κάποια άσχημη συμπεριφορά μας θα του κάνουμε κακό.
  • Είναι σημαντικό να φερόμαστε φιλικά σε όλους τους μαθητές σε όλες τις στιγμές, τόσο μέσα στο σχολείο, όσο και εκτός σχολείου.
  • Αν δούμε κάποιον συμμαθητή μας να φέρεται άσχημα σε κάποιον άλλο, δεν γελάμε και δεν τον υποστηρίζουμε. Δε μένουμε αδιάφοροι
  • Δεν είμαστε αθώοι παρατηρητές, αλλά έχουμε υποχρέωση να υπερασπιστούμε ή να πάρουμε το μέρος του συμμαθητή μας.

Δεν είναι «κάρφωμα» αν μιλήσουμε σε έναν ενήλικα, είναι προστασία και δικαίωμά σου.

© Πν. Δικαιώματα, 5ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων. Υποστήριξη Lost BIts