Με τη σημερινή εκπαιδευτική επίσκεψη Τετάρτη 15 Μαΐου 2024 στο Μουσείο Αφής (Φάρος Τυφλών Ελλάδος) οι μαθητές της ΣΤ ' τάξης με τους εκπαιδευτικούς Σαρδέλη Κωνσταντίνο, Καρβέλα Ελβίνα και Σταυρούλια Αθηνά ολοκλήρωσαν το τρίτο εργαστήριο Δεξιοτήτων με ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & Ευθύνη, Υποθεματική : Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα και τίτλο: Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή.
Η συμπερίληψη είναι μία έννοια που έχει απασχολήσει εκτενώς τη διεθνή βιβλιογραφία και είναι δύσκολο να συνοψιστεί σε έναν ορισμό. Τα τελευταία χρόνια είναι κοινά αποδεκτό ότι η έννοια της συμπερίληψης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη δημοκρατική συμμετοχή εντός και εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Περιγράφεται ως μία συνεχής, αδιάλειπτη και ατέρμονη διαδικασία,ως αποστολή, όραμα και αγώνας. Η συζήτηση για τη συμπερίληψη μολονότι εκκινεί από τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εστιάζει σε όλους τους μαθητές/ριες. Η Ετερότητα και η διαφορετικότητα των ατόμων είναι το αναμενόμενο και η ισότιμη συμμετοχή και πρόσβαση είναι μία συνεχής πρόκληση. Η συμπερίληψη στο σχολείο διαρθρώνεται σε τρείς άξονες: 1) τη διαμόρφωση συμπεριληπτικής κουλτούρας, 2) τη δημιουργία συμπεριληπτικών πολιτικών και 3) την εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών (Booth and Ainscow, 2017)
Η συμπερίληψη είναι μία έννοια που έχει απασχολήσει εκτενώς τη διεθνή βιβλιογραφία και είναι δύσκολο να συνοψιστεί σε έναν ορισμό. Τα τελευταία χρόνια είναι κοινά αποδεκτό ότι η έννοια της συμπερίληψης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη δημοκρατική συμμετοχή εντός και εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Περιγράφεται ως μία συνεχής, αδιάλειπτη και ατέρμονη διαδικασία,ως αποστολή, όραμα και αγώνας. Η συζήτηση για τη συμπερίληψη μολονότι εκκινεί από τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εστιάζει σε όλους τους μαθητές/ριες. Η Ετερότητα και η διαφορετικότητα των ατόμων είναι το αναμενόμενο και η ισότιμη συμμετοχή και πρόσβαση είναι μία συνεχής πρόκληση. Η συμπερίληψη στο σχολείο διαρθρώνεται σε τρείς άξονες: 1) τη διαμόρφωση συμπεριληπτικής κουλτούρας, 2) τη δημιουργία συμπεριληπτικών πολιτικών και 3) την εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών (Booth and Ainscow, 2017)
«Οι άνθρωποι μπορεί να μη θυμούνται τι έκανες ή τι τους είπες, αλλά πάντα θα θυμούνται πως τους έκανες να αισθανθούν»
Maya Angelou
Maya Angelou